Az immunrendszer és a növényi étkezés kapcsolata

Az immunrendszer és a növényi étkezés kapcsolata

Nagyon fontos dologról szeretnék ma írni nektek: az immunrendszerünk és a növényi étrend kapcsolatáról.

Mióta növényi étrendet követek, egy-két alkalommal voltam beteg, ami kimerült abban, hogy egy-két órát lázas voltam, és egy korai fekvést követően, másnap gyógyultan keltem. Néha megesik, hogy kapar a torkom, de akkor fokozottan ügyelek rá, hogy erősítsem az immunrendszeremet, és így kettő, maximum három nap alatt tünetmentessé tudom tenni magamat (a későbbiekben el fogom árulni a praktikákat).

Ez a mai bejegyzés azért születik, hogy rávilágítsak egy fontos dologra: amikor nem növényi ételeket, helyesebben nem teljes értékű növényi ételeket veszel magadhoz, akkor elszalasztod a lehetőségét annak, hogy valódi táplálékkal védd a testedet.

Amikor azt halljuk, hogy „pótoljuk az antioxidánsokat”, akkor nem arra gondolunk, hogy be kellene vágni egy szelet rántott húst, egy zacskó chipset, vagy inni egy pohár tejet – és ennek oka van. Ezekben az „alapanyagokban” gyakorlatilag nincsenek antioxidánsok. Ellenben gyógyító vegyületekkel vannak tele a zöldségek, a gyümölcsök, a gyógynövények, a gabonák és a fűszerek. Ezeknek az élelmiszereknek magas a rosttartalma is, a rostokról pedig tudjuk, hogy elsődlegesen felelnek emésztésünk minőségéért és így közvetetten az egészségünkért.

Abban a helyzetben, amiben jelenleg a világ van, nem engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy nem támogatjuk minden egyes alkalommal a testünk védekezőképességét. Be kell látni, hogy ha feldolgozott ételeket eszel (akkor is, ha azok vegán minősítést kaptak), vagy, ha túlnyomó részt állati eredetű ételeket fogyasztasz, akkor azzal nem támogatod az egészségedet. Kalória szempontjából drasztikus mértékben elveszed a helyét a tápláló alapanyagoknak. Mutatok néhány példát (ezúttal csak kalóriák, nem makrók által):

  • 300 gramm csirkemell 360 kalória – 368 kalóriát tesz ki 1600 g bébispenót
  • 150 g tojás (kb. 3 db) 210 kalória – 228 kalóriát tesz ki 400 g áfonya
  • 100 g trappista sajt 352 kalória – 357 kalóriát tesz ki 1150 g fermentált lilakáposzta
  • 100 g chips 536 kalória – 542 kalóriát tesz ki 630 g édesburgonya

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy azonnal be kell vágni 1 kg káposztát 🙂 Szerettem volna megmutatni, hogy egy-egy rossz választással már csak kalória szempontjából is elveszed a lehetőséget annak, hogy minőségében tápláld a testedet. Arról nem is beszélve, hogy a rosszul megválasztott ételek nem csak helyet foglalnak (és nem minősíthetőek a szó szoros értelmében élelmiszernek, csak üres kalóriának), még ártanak is a testednek, valamint az immunrendszerednek.

________

Ha szeretnél még többet megtudni a növényi étrendről, akkor iratkozz fel az ingyenes gyorstalpalómra, vagy lesd meg közelebbről a könyvemet itt!