Immunerősítés szivárványétrenddel

Immunerősítés szivárványétrenddel

Hívogatóak a csodaszép árnyalatok a tányérunkon, de sokan mégsem fektetnek elegendő hangsúlyt arra, hogy színesen étkezzenek. Pedig ez nagyon fontos feladatunk lenne különösen akkor, ha az immunerősítés a cél. Milyen színek vannak a magyar menzán? Sajnos semmiképpen sem pompáznak a szivárvány minden színében. Barnák, bőrszínűek, halványak, csak elvétve akad egy kis zöld és piros, gyakran az is feldolgozott formában.

De talán már hallottál a szivárványétrendről: ennek a módszernek az a lényege, hogy egy-egy adott napon belül, a lehető legszínesebben táplálkozzunk, azaz minden olyan ételt magunkhoz vegyünk, aminek a színe a szivárványon is szerepel.

Miért olyan fontos ez?

Mert minden egyes szín más és más antioxidáns jelenlétére utal. Márpedig minél több oldalról támogatjuk az immunrendszerünket, annál jobb. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy minden alkalommal a komplett szivárványt kell a tányérodra tenned, bár ez nem csak egészséges, hanem nagyon gusztusos is.

  • Ha egy-egy étkezés során 3-4 szín szerepel a tányérodon, az már csodálatos arány.
milyen színeket kell sorra kerítened, ha az immunrendszeredet erősítenéd?

A szivárványétrend szerint étkezve a vöröset, a narancsot, a sárgát, a zöldet, a kéket és a lilát sem hagyhatod ki. Van még egy „szín”, a fehér, ami ugyan nem látható a szivárványban, de nagyon-nagyon fontos szerep jut neki – az immunrendszer erősítését tekintve különösen.

  • A fehér szín a legjobb immunerősítő: jöhet a retek minden változata, a torma, a sok-sok hagyma, karfiol, pasztinák, zeller, tarlórépa és a gomba is.
  • A zöld szín se maradjon ki, lévén a legjobb méregtelenítő: ide tartozik az összes leveles zöld, a cukkini, gyakorlatilag az összes gyógynövény, a zöld fűszerek, a medvehagyma, a zöld spárga, a paprika, a ceruzabab és persze az avokádó, a zöldalma, a lime.
Hogyan fogyaszd őket?

Idd őket frissen préselve, turmixba téve, levesként, főzelék formájában, vagy ami talán a legjobb, salátaként, esetleg párolva. Ezeknek az ételeknek kiemelkedő a tápanyagsűrűségük, úgyhogy ne fukarkodj velük!

________

Ha szeretnél még többet megtudni a növényi étrendről, akkor iratkozz fel az ingyenes gyorstalpalómra, vagy lesd meg közelebbről a könyvemet itt!