Ötletek nyersvegán étkezéshez

Ötletek nyersvegán étkezéshez

A szakirodalom szerint nyersvegán az, aki legalább 75%-ban nyers alapanyagokból állítja össze az étrendjét. Ezt a legtöbben (én is) javasolják kiegészíteni egy főtt fogással, amikor sort kerítünk a teljes értékű gabonákra és a hüvelyesekre is.

A nyersvegán étrendről megoszlanak a vélemények, mert vannak, akikkel csodát tesz, másoknak viszont hosszútávon egészségromlást eredményez. Tanulmányaim során ezt a kérdést az Ájurvéda segítségével közelítettük meg: ez alapján egyes testtípusoknak előnyük származik abból, ha sok-sok nyers ételt fogyasztanak, másoknak viszont hátránya.
Ahogy mindenben, ebben is a tapasztalás híve vagyok. Az Ájurvéda szerint az én testtípusomnak rengeteget segít a növényi étrend, a nyers ételek pedig főleg. Ezt érzem is!

  • Ha te még kísérletezgetsz, akkor azt tudom javasolni, hogy figyeld magadat. Egy hagyományos, nyugati étrendről szerintem nem feltétlenül az a legjobb, ha azonnal nyersvegán étrendre állsz át, viszont, ha már legalább napi egy-két fogást ennek megfelelően állítasz össze, abból minden bizonnyal előnyöd fog származni.

A legtöbben, amikor beköszönt a nyár, automatikusan nyúlnak a nyers ételek után, a hideg hónapokban viszont előtérbe helyezik a melengető, tartalmasabb fogásokat. Ez is az intuitív étkezés része!

  • Egyébként mindenkinek javasolható, hogy legalább egy étkezést váltson ki túlnyomó részt, vagy teljesen nyers alapanyagokkal.
Erre jó módszer:
  • A turmix, mehet bele minden földi jó. Nyáron le is fagyaszthatod, mindenmentes gyümölcsös fagyikat csinálhatsz.
  • Kiváló választás a nyers leves is, ami készülhet nyers zöldségekből, víz és fűszerek hozzáadásával. Jó példa rá a gazpacho.
  • Alternatíva a nagy adag saláta is, sok-sok zöld levelessel, friss zöldséggel, magokkal megszórva.
  • Csodás az avokádókrém, bármilyen pesto, amit akár cukkinitésztával is tálalhatsz.
  • Jöhetnek a vegán energiagolyók, energiaszeletek.
  • Kúraszerűen a hidegen préselt gyümölcs-és zöldséglevek (inkább magas rostfogyasztás mellett).
  • És persze minden, amit úgy, ahogy van, megehetsz: gyümölcsök, zöldségek, a maguk tökéletességében.