Testépítő vagy? Akkor miért eszel úgy?

Testépítő vagy? Akkor miért eszel úgy?

Manapság kétségtelen, hogy népszerű a formás, feszes és tónusos test, és ez az ideál óhatatlanul hat mindannyiunkra. Szerintem ez nem feltétlenül rossz irány, egészen addig, amíg tartani tudjuk az arany középutat, és nem az határoz meg bennünket, hányszor tudunk edzeni és mennyire bírjuk szénhidrát nélkül, állati fehérjében dúskálva kihúzni a napjainkat.

Az egyik legnagyobb hiba a mostanában divatos életmódokban az, hogy a testépítők étrendje lett az etalon. De vajon jó ötlet ezt az irányt megcélozni? Ha belegondolunk, a testépítés egy kemény élsport, márpedig akik élsportolók, azoknak egészen másra van szükségük, mint egy „átlagembernek”. Miért akarunk hát úgy étkezni, ahogy az élsportolók? Egyértelmű: mert tetszik a testük.

Az izomépítés azonban nem néhány hetes befektetés, hanem sokévnyi kőkemény edzés eredménye. Ez kell ahhoz, hogy valaki teljesen átalakuljon, nem a fehérjeturmix 😉

Igen, nagyon sokat számít az étrend, de senki se gondolja, hogy elég tojásfehérjét enni csirkemellel, vacsorára tejsavót inni és hetente háromszor edzegetni. Ettől nem lesz izmos senki, egészséges meg főleg nem.

Tudjátok, én nem pártolom a szénhidrát-csökkentett életmódot, azt pedig főleg nem preferálom, mikor valakinek testépítőket megszégyenítően szigorú étrendet írnak elő ahhoz, hogy valami változást elérjen. Nem azért, mert nem lehet vele fogyni, izmosodni – nyilván lehet, ahogy nagyjából minden étrenddel, ha tartjuk magunkat az ideális kalória-bevitelhez.

Már rövidtávon is sokan vannak, akik belebuknak

Azt hiszem, nem csoda, hogy olyan sokan belebuknak a próbálkozásba: kinek van kedve rendszeresen grammokat mérni és ki nem un rá egy idő után az egyoldalú étkezésre? Mert ne felejtsük ki azt se, hogy ezek a felettébb egészségesnek kikiáltott életmódok a legtöbbször nagyon szegények pl. rostokban és gyümölcsökben, holott ezekről tudjuk, hogy alapvetőek egy egészséges étrendben. Nem beszélve pl. a napokig tartó a folyadékmegvonásról, vagy a temérdek mesterséges teljesítmény fokozóról.

Szóval, azt tudom javasolni, hogy ha nem vagy testépítő, akkor ne kövess élsportolóknak való étrendet. Ha pedig élsportoló vagy, akkor úgyis tudod, hogy nem az egészséged, hanem a teljesítményed az elsődleges.