Mitől féltem, mikor növényi étrendre váltottam?

Van néhány aggodalom, ami mindenkit nyomaszt, mikor növényi étrendre vált. Ezek persze egyénenként is változnak, de azért vannak átfedések. Lássuk a leggyakoribbakat! (tovább…)

Egyszerű lehetőségek menütervezéshez

Ezúttal egy sokakat érintő problémát szeretnék kicsit körbejárni, ez pedig a menütervezés. „Átlagos” étrendet követve sem feltétlenül egyszerű kitalálni, mi kerüljön a tányérra, nemhogy akkor, ha egyéni intoleranciák, igények és szempontok kerülnek a porondra. Hát még, ha ezek a családon belül eltérőek… (tovább…)

A hosszú élet titka: sok rost és fermentálás

A tudomány most kezdi újra felfedezni a fermentálás jótékony hatásait, és úgy tűnik, a fermentált élelmiszerek egészségügyi hatásai pótolhatatlanok. Már számos tanulmányt publikáltak, amikben ezek az ételek pozitív hatást gyakoroltak olyan betegségekre, mint a kettes típusú cukorbetegség, vagy éppen az ízületi gyulladások. (tovább…)

Vegán egészség-tányér

Növényi étrendet követve alaposan szembemegyünk az általános trendekkel főleg, ami a hazánkban népszerű, szénhidrátcsökkentett és ketogén ajánlásokat illeti. A jó hír az, hogy ezek az irányzatok az egészségügyi szervezetek javaslataival sem egyeznek, szóval nem sok vesztenivalód van, ha mellőzöd őket. (tovább…)

Dobd fel a vegán salátákat!

Növényi étrenden sokszor eszünk salátát, de ne aggódj, ezeknek közük sincsen azokhoz, amiket a szénhidrátcsökkentett étrenden megszoktál 🙂 (tovább…)

Vegán protein shake: pro és kontra

Nem vagyok mindenáron a növényi fehérjeturmixok ellen, azonban két ok miatt nem kedvelem őket annyira: az egyik az, hogy finomítottak, mesterségesek, a másik pedig az, hogy hamisan azt az érzetet keltik, hogy szükség van rájuk. (tovább…)

Nyomokban állati eredetűt tartalmazhat

Talán már benned is felmerült, mit jelent egy-egy csomagoláson, hogy bizonyos adalékanyagot tartalmazHAT. Vajon vegánnak minősülnek azok a termékek, amikben lehet állati eredetű? (tovább…)

Ötletek nyersvegán étkezéshez

A szakirodalom szerint nyersvegán az, aki legalább 75%-ban nyers alapanyagokból állítja össze az étrendjét. Ezt a legtöbben (én is) javasolják kiegészíteni egy főtt fogással, amikor sort kerítünk a teljes értékű gabonákra és a hüvelyesekre is. (tovább…)

Loading...