Nem-vegán összetevők

A növényi étrend alapjai egyszerűek, főleg, ha a teljesértékűségre törekszel. Azonban a többségnek – legalább alkalomszerűen – becsúsznak a feldolgozott élelmiszerek, amiket tekintve már nehezebb dönteni. Vajon tényleg teljesen növényi eredetűek?

Vegán húshelyettesítő-körkép

A növényi alapú étrendek hosszútávú célja nem csak az, hogy természetes alapanyagokra építsük az étkezéseinket: idővel el kell érnünk, hogy ne is hiányoljuk az állati eredetűeket. A többségnek ez könnyebben megy, mint elsőre gondolni merte volna.

Melyik növényi étrend passzol hozzád?

A növényi étrend sokszínűségét mi sem mutatja jobban, minthogy számos típusa ismeretes. Amikor a könyvemet írtam, készítettem egy kutatást: az eredmények alapján azok vannak a legtöbben, akik „általános vegán” étrendet követnek. Milyen irányzatok népszerűek még?

Milyen élelmiszereket halmoznék fel egy veszélyhelyzetre?

Sajnos a mindennapok ismét görbe tükröt tartanak elénk, és láthatjuk, milyen sokan kezdenek pánikvásárlásba (vagy éppen pániktankolásba). Ahogy a világjárvány kitörésekor, úgy most is jellemző, hogy a többség nem a logika mentén hoz döntéseket.

Lehetünk fehérjehiányosak növényi étrendet követve?

Nem, nem lehetünk. Ha teljes értékű növényi étrendre hagyatkozunk és életkorunknak, aktivitásunknak megfelelő mennyiségű kalóriával ajándékozzunk meg magunkat, akkor ez ki van zárva.